2023
Títol obra

Sense títol

Quan vaig arribar en aquest indret, la curiositat em va guiar a mirar amunt i avall, i vaig descobrir el forn del Mas Antoniet, un lloc inquietant que et convida a entrar-hi.


Vaig buscar, però no hi havia cap resta de rajol, tan sols els buits de la graella, les boques, la fogaina i les parets. No hi havia sostre: és a cel obert ara, la llum hi entra discretament, i la vegetació ha anat creixent i el protegeix.


El projecte va anar prenent forma quan vaig arribar al meu taller. Jo tenia a la retina l’espai interior del forn, la graella i els buits que amagava la solera, i que amb el pas del temps tot ha quedat cobert de molsa i terra, també d’argila.


Aquest espai em demana NO posar-hi color, em demana respectar les formes que han perdurat malgrat les inclemències del temps.


Vaig començar a modelar argila blanca. Una peça darrere l’altra, fluïen les peces totes iguals, però cadascuna d’elles amb trets diferents, modelades a mà, una a una, amb tan sols el gest de les mans i, amb la cuita, la consolidació de les formes, ara inalterables. Al final estava immersa en una mena de bogeria; necessitava moltes peces, unes 120 o més.


Formes com estalagmites, emergents del terra, formes creixents i blanques, amb una mica de moviment per l’aire que s’escola a través dels forats de la terra, formades per l’aigua que potser mai més veurem brollar en llocs com la font dels Gossos.

Imatge de l'artista

Va néixer a Mataró l’any 1962. És membre de l’Acadèmia Internacional de Ceràmica (IAC).


Es va formar a l’Escola Massana en l’especialitat de ceràmica. Ha exposat en diverses galeries d’Europa i d’Àsia, i té obra en museus de la Xina, França, Holanda, Irlanda, Itàlia, Suïssa i Àustria. Des de 1998 compagina la seva activitat artística amb la tasca de mestra a l’Escola Taller de Ceràmica Ixió.


Anna Pujadas, per al catàleg de «Retrats», diu de la seva obra:


«Peces de porcellana que es van repetint, que venen del passat i es retroben més tard. Elements que s’han anat fent al llarg dels anys que s’han incorporant a un mostrari d’unitats bàsiques que Llauder guarda en una calaixera de tipògraf i que com les lletres de plom d’un grafista, va concatenant, alineant per escriure els seus relats.»