Fina Miralles i Maia Creus a Can Vilallonga de Cassà de la Selva

L'artista Fina Miralles Novell i la crítica d'art Maia Creus Castellana, participaran aquest diumenge 12 de maig a les 11 h, a Can Vilallonga de Cassà de la Selva en el marc de les activitats paral·leles de la segona edició del Festival Art i Gavarres 2019.

Fina Miralles farà una performance sota el títol "la mà i la mirada per tornar a ser el que  érem: éssers units a la natura" i al finalitzar Maia Creus,replicas de relojes farà un comentari amb la intenció d’oferir al públic una visió panoràmica del trajecte creatiu de Fina Miralles. Seguidament es donarà pas a preguntes i conversa entre el públic assistent. 

L'activitat és gratuïta i oberta a tothom.

Sobre Maia Creus Castellana

Mare i doctora en Història de l’Art per la Facultat de Geografia i Historia, de la Universitat de Barcelona. Ha combinat la docència en Història i teoria de l’art a la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Ramon Llull. Investigadora cultural, actualment centra la seva recerca en el moviment feminista i, especialment, en la creació de les dones en l’àmbit de les arts i de les lletres. És membre de l’Associació de Crítics d’Art de Catalunya. Ha comissariat diverses exposicions resultat d’investigacions al voltant d’arxius públics i privats.

Sobre Fina Miralles Novell

Artista. Actualment viu i realitza la seva obra a Cadaqués. És Premi Nacional de Cultura 2018, Generalitat de Catalunya.

L’any 1972 és llicencia en Belles Arts, a la Universitat de Barcelona. Entre els anys 1973 i 1978 la seva obra s’orienta vers la pràctica conceptual. Col·labora amb el grup Comediants, dirigeix la Sala Vinçon, Barcelona i és membre de la Sala Tres, Sabadell. Entre els anys 1975 i 1976, forma part del col·lectiu d’artistes de la Galeria “G”, Barcelona i també de l’Espai 10 de la Fundació Joan Miró, Barcelona.

La seva obra conceptual s’exposa a la Sala Vinçon, Barcelona, la Sala Tres, Sabadell, la Galeria “G”, Barcelona, la Fundació Joan Miró, Barcelona. Artista convidada a les Biennals de París, Estrasburg i Niça, de l’any 1977 i a la Biennal de Venècia de 1978.

Després de la mort de la seva mare, comença un pelegrinatge a finals del 1983 que la porta a Sud-Amèrica, d’on retorna transformada.  L’any 1984, inicia l’obra pictòrica sobre el paisatge i el retrat a la recerca de l’essencial, oberta al sentiment, a les emocions i a l’espiritualitat. De 1984 a 1993 viu a París, Normandia.replicas relojes L’any 1994 retorna a Catalunya on inicia el cicle d’obres Memorial finalitzat l’any 1996. Obra que l’artista considera la culminació del seu treball en el buit i el resultat del seu pensament i les seves vivències. Aquell any fa donació de la seva obra i els seus arxius al Museu d’Art de Sabadell i fixa definitivament la seva residència a Cadaqués.  L’obra realitzada durant tots aquests anys s’expressa en diferents llenguatges, entre ells l'escriptura, el muntatge, l'acció, el dibuix, la pintura i el vídeo.  Actualment forma part dels col·lectius: Corpologia, La Muga Caula, Ocells al cap i S’aranella comunitat creativa, dedicats a les pràctiques performatives i a l’art de l’acció. 

Constellation has a 66-year history and is one of OMEGA's oldest collections. Since its inception in 1952, the Constellation series has undergone aesthetic changes, from the "Pie-pan" dial of the 1950s to the ultra-thin quartz watches of the 1970s, to the Manhattan constellation and its iconic claws in 1982. Today, many Constellation models are equipped with an observatory movement, replica breitling a tribute to the tradition of luxury and precision. In this article, we will look back at the history of the Omega Constellation and explore how this immortal series was born, evolved and developed, and gained a unique star appeal.

Actualment forma part dels col·lectius: Corpologia, La Muga Caula, Ocells al cap i S’aranella comunitat creativa, dedicats a les pràctiques performatives orologi replica i a l’art de l’acció. 

Més info a www.finamiralles.com