Imatge Jordi González Castelló

Jordi González Castelló

Nascut a Barcelona el 1975. És llicenciat en Arts i Humanitats, i ha cursat màster i doctorat en Filosofia. A més, també ha estudiat Il·lustració a La Massana i Direcció a l’Acadèmia de Cinema de Varsòvia.

Des de mitjans dels anys 90, ha realitzat pintura, gravat i dibuix d’una forma poc convencional, centrant-se sobretot en la representació icònica i científica del cos humà. Des del 2015, però, s’ha decantat per un treball més antropològic i metafísic amb instal·lacions,repliki zegarków escultures i intervencions a la natura amb una estètica propera al wabi-sabi. Les peces que realitza són respectuoses amb el medi ambient i volen posar de relleu la relació ancestral que tenim com a espècie amb nosaltres mateixos i amb la natura. 

Ha exposat més d’una dotzena de cops, tant a Catalunya, com a l’estranger. Ha participat tres cops a la Biennal de Land Art d’Andorra, així com també a Els Ports: Natura i Art, Efímera (CACiS), Olivertart, entre d’altres, i ha residit al CAN de Farrera.

Ha sigut docent en diferents universitats barcelonines i ha realitzat nombrosos tallers amb joves i infants. A més, escriu habitualment assaig i poesia.

Obra presentada:

"Les tres edats"

Posar portes al camp és el súmmum de l’absurd, com creure que anar a la natura ens fa connectar amb ella. Empès per la pandèmia, he volgut investigar aquest “retorn” al medi natural que en realitat no ha esdevingut com a tal. Les portes que he posat al camp són portes de gàbies dins les quals cadascú de nosaltres està tancat. Ens creiem que la natura ens dóna llibertat, però no és així. Anar a la natura no en fa lliures, seguim tancats en nosaltres mateixos. Les tres portes del camp, doncs, representen les tres edats de l'ésser humà: la infantesa, l'edat adulta i la vellesa, perquè tots nosaltres arrosseguem, des de fa molt de temps, un esperit confinat, incapaç de connectar amb la vida salvatge.

 



Art&Gavarres 2021- Jordi-Gonzàlez (explicació) from 24 imatges x segon on Vimeo.